23 října 2005

03 - Ubytování

Bydlím v části města zvané Uzunguni, kousek od centra a nedaleko od školy, kde učím. S laskavým svolením Debory žiju v jejím domě, sám samotinký, ale hned vedle žijou rodiče Debořina přítele společně se služkou a dětmi. Dům je příjemný a prostorný, jen se těžko přenáším přes pár nedostatků. První je ten, že okna jsou jen v ložnicích, jinde jsou jen síta a mříže. No a protože tady je prašno všude, máte samozřejmě prach všude. Když jsem tam přišel, hned mně uvítal těžký pach hlíny a silný nános prachu doslova na všem. No a protože tady prach dýcháte, jíte, sedíte na něm, rád bych si od něj nachvilku odpočinul a tak jsem zalepil alespoň okno v obýváku igelitem a pak všude utřel prach, hlavně ze země a sedaček v obýváku z kuchyňské linky. Takže tím jsem trochu eliminoval vrstvy prachu, ale zbylými okny stejně jde v noci chladivě vlezlý vánek.
Další mínus je voda, která neteče pořád, někdy jen 1x za 2 dny, tím pádem si musím vždycky, když teče a jsem doma, napustit všechny nádoby vodou, abych měl do zásoby, až nás zas odseknou. Sprchu si dávám většinou přes den, kdy není taková zima, protože ledová koupel v noci s nezaskleným oknem a průvanem není moc příjemná. Dnes tekla voda celý den, což bylo sice pěkné, ale zase nešla elektřina. A ještě jedna věc je velice otravná a to je sakra to, že si Debora nekoupila elektrický vařič, mají jen tenhle na dřevěné uhlí
a to sakra trvá, než rozděláte oheň a než se rozžhaví dost na to, aby se dalo vařit. Aspoň jsem si koupil rychlovarnou konvici pro ohřev vody, protože rozdělávat hodinu oheň pro šálek čaje se mně fakt nechce. Mimochodem, nevíte někdo jestli jde uvařit vajčka v konvici? Musím to zkusit. Prostě improvizace, to je oč tu běží. Ono se dá udělat spoustu věcí s málem. Alespoň, že tu mají tu lednici.
Ložnici mám pěknou, jen mně štve délka postele, zkrátka mně trčí nohy ven, jsem asi o 7 cm delší než postel. Debora má postel ještě kratší, jak teda spí její přítel, který je ještě vyšší než já, to netuším.


No a tak bydlím, vyhovuje mně, že jsem tam sám, i když to obnáší spoustu času stráveného vařením, uklízením, a jinými aktivitami, které by za mně mohla dělat "děvečka". Ale otravujte se s někým v domě, vysvětlujte, že vy nechcete jíst to, ale ono a že její standard kvality úklidu je velice velice odlišný od vašeho. Nerad buzeruju lidi, tak si to radši udělám sám. A když si pak pustíte Smetanovu Mou vlast a usrkávate si čínský zelený čaj, ležíce na pohovce, to pak víte, co je to pravá pohoda a máte dobrý pocit z toho, že jste si to udělal všechno sám.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home